Regulamin Zarządu Głównego

Regulamin organizacyjny Zarządu PTGO

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§1

  • Zarząd Towarzystwa zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczym PTGO
  • W skład Zarządu wchodzą:
    • Prezes Towarzystwa,
    • 2 Wiceprezesów,
    • Sekretarz,
    • Skarbnik,
    • 10 Członków.
  • W skład Prezydium Zarządu Głównego wchodzą : prezes Towarzystwa, 2 wiceprezesów, sekretarz, skarbnik

Rozdział II
Zadania Zarządu

§2

Zarząd realizuje zadania wynikające z postanowień Statutu Towarzystwa i uchwał Walnego Zebrania.

§3

Do zadań Zarządu należy w szczególności:

  • kierowanie bieżącą działalnością Towarzystwa,
  • gospodarowanie mieniem Towarzystwa,
  • przygotowanie projektów uchwał Walnego Zebrania,
  • określenie sposobu wykonania uchwał,
  • prowadzenie wszelkiej dokumentacji Towarzystwa,
  • opracowanie sprawozdań z działalności Towarzystwa,
  • przyjmowanie nowych członków do Towarzystwa,
  • odwoływanie członków Towarzystwa,
  • zwoływanie Walnego Zebrania,
  • opracowywanie projektów planów działalności i budżetu Towarzystwa,
  • informowanie członków Towarzystwa o podjętych przedsięwzięciach,
  • reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz,

§4

  • Działalność finansowa Zarządu podlega absolutorium.
  • Nie udzielenie absolutorium Zarządowi jest jednoznaczne z jego odwołaniem.

Rozdział III
Tryb pracy Zarządu

§5

  • Zarząd obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez: Prezes lub Wiceprezesa
  • Posiedzenia Zarządu zwoływane są nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy
  • W posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym bierze udział Konsultant Krajowy w dziedzinie ginekologii onkologicznej.
  • Posiedzenia Prezydium Zarządu Głównego zwoływane są nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
  • Zawiadomienia wraz z porządkiem obrad o posiedzeniu Zarządu Głównego każdy z członków powinien otrzymać nie później niż 2 tygodnie przed planowanym terminem.

§6

  • Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes Towarzystwa. W przypadku nieobecności Prezesa obradom Zarządu przewodniczy Wiceprezes wskazany przez Prezesa.
  • Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół.
  • Protokół powinien zawierać: datę, porządek obrad, listę obecności, stwierdzenie quorum, stwierdzenie podjęcia uchwał, rozporządzeń.

§7

  • Zarząd podejmuje uchwały oraz wydaje rozporządzenia kolegialnie zwykłą większością głosów.
  • Głosowanie odbywa się jawnie lub na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu tajnie
  • W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie Zarządu.
  • W przypadku równej ilości głosów w głosowaniu jawnym lub tajnym rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia Zarządu. W przypadku głosowania tajnego należy powtórzyć głosowanie.

Rozdział IV
Prezes Towarzystwa

§8

  • Organizuje i odpowiada za całokształt pracy Towarzystwa.
  • Kieruje bieżącymi sprawami Towarzystwa.
  • Reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz

Rozdział V
Wiceprezes Towarzystwa

§9

  • Jest współorganizatorem pracy Towarzystwa.
  • Zastępuje Prezesa w razie jego nieobecności, lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków.
  • W porozumieniu z Prezesem reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz.
  • Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.

Rozdział VI
Sekretarz Towarzystwa

§10

  • Nadzoruje i wspiera działalność biura Towarzystwa.
  • Sprawuje nadzór nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji oraz bieżącą korespondencją Towarzystwa.
  • Sporządza protokóły z posiedzeń Zarządu i Walnego Zebrania.
  • Bierze udział w posiedzeniach Zarządu.
  • Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.

Rozdział VII
Skarbnik Towarzystwa

§11

  • Sprawuje nadzór nad prawidłową gospodarką finansową Towarzystwa:
    • zbiera składki członkowskie,
    • podpisuje dokumentację finansową oraz umowy wraz z innymi osobami upoważnionymi do składania podpisów,
    • przygotowuje sprawozdania dotyczące finansów Towarzystwa,
    • sporządza rachunek wyników oraz bilans roczny,
    • prowadzi dokumentację sprawozdawczą z Urzędami Skarbowymi.
  • Bierze udział w posiedzeniach Zarządu.
  • Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.

Rozdział VIII
Członkowie Zarządu

§12

Do Członków Zarządu należy:

  • Udział w posiedzeniach Zarządu.
  • Realizacja zadań wynikających z uchwał, rozporządzeń Zarządu i Walnego Zebrania.
  • Inicjowanie i wspieranie działalności Towarzystwa.
  • Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Prezesa.

Rozdział IX
Zasady podpisywania pism i dokumentów

§13

  • Dokumenty dotyczące zobowiązań finansowych podpisują: Prezes i Skarbnik
  • Pozostałe pisma podpisuje Prezes lub Wiceprezes.

Rozdział X
Zasady gospodarki finansami Towarzystwa

§14

  • Zarząd zobowiązany jest do prowadzenia dokładnej i przejrzystej księgowości zgodnej z Ustawą dotyczącą organizacji pozarządowych.
  • Za gospodarkę finansową Towarzystwa odpowiada Zarząd.
  • Dokumentacja finansowa Towarzystwa powinna znajdować się w biurze PTGO.
  • Za dokumentację finansową Towarzystwa odpowiada bezpośrednio Skarbnik.

Rozdział XI
Przepisy końcowe

§15

Wszyscy członkowie Zarządu pełnią funkcje honorowo, bez pobierania żadnych wynagrodzeń.