Regulamin organizacyjny Zarządu PTGO
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
- Zarząd Towarzystwa zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczym PTGO
- W skład Zarządu wchodzą:
- Prezes Towarzystwa,
- 2 Wiceprezesów,
- Sekretarz,
- Skarbnik,
- 10 Członków.
- W skład Prezydium Zarządu Głównego wchodzą : prezes Towarzystwa, 2 wiceprezesów, sekretarz, skarbnik
Rozdział II
Zadania Zarządu
§2
Zarząd realizuje zadania wynikające z postanowień Statutu Towarzystwa i uchwał Walnego Zebrania.
§3
Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- kierowanie bieżącą działalnością Towarzystwa,
- gospodarowanie mieniem Towarzystwa,
- przygotowanie projektów uchwał Walnego Zebrania,
- określenie sposobu wykonania uchwał,
- prowadzenie wszelkiej dokumentacji Towarzystwa,
- opracowanie sprawozdań z działalności Towarzystwa,
- przyjmowanie nowych członków do Towarzystwa,
- odwoływanie członków Towarzystwa,
- zwoływanie Walnego Zebrania,
- opracowywanie projektów planów działalności i budżetu Towarzystwa,
- informowanie członków Towarzystwa o podjętych przedsięwzięciach,
- reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz,
§4
- Działalność finansowa Zarządu podlega absolutorium.
- Nie udzielenie absolutorium Zarządowi jest jednoznaczne z jego odwołaniem.
Rozdział III
Tryb pracy Zarządu
§5
- Zarząd obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez: Prezes lub Wiceprezesa
- Posiedzenia Zarządu zwoływane są nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy
- W posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym bierze udział Konsultant Krajowy w dziedzinie ginekologii onkologicznej.
- Posiedzenia Prezydium Zarządu Głównego zwoływane są nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
- Zawiadomienia wraz z porządkiem obrad o posiedzeniu Zarządu Głównego każdy z członków powinien otrzymać nie później niż 2 tygodnie przed planowanym terminem.
§6
- Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes Towarzystwa. W przypadku nieobecności Prezesa obradom Zarządu przewodniczy Wiceprezes wskazany przez Prezesa.
- Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół.
- Protokół powinien zawierać: datę, porządek obrad, listę obecności, stwierdzenie quorum, stwierdzenie podjęcia uchwał, rozporządzeń.
§7
- Zarząd podejmuje uchwały oraz wydaje rozporządzenia kolegialnie zwykłą większością głosów.
- Głosowanie odbywa się jawnie lub na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu tajnie
- W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie Zarządu.
- W przypadku równej ilości głosów w głosowaniu jawnym lub tajnym rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia Zarządu. W przypadku głosowania tajnego należy powtórzyć głosowanie.
Rozdział IV
Prezes Towarzystwa
§8
- Organizuje i odpowiada za całokształt pracy Towarzystwa.
- Kieruje bieżącymi sprawami Towarzystwa.
- Reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz
Rozdział V
Wiceprezes Towarzystwa
§9
- Jest współorganizatorem pracy Towarzystwa.
- Zastępuje Prezesa w razie jego nieobecności, lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków.
- W porozumieniu z Prezesem reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz.
- Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.
Rozdział VI
Sekretarz Towarzystwa
§10
- Nadzoruje i wspiera działalność biura Towarzystwa.
- Sprawuje nadzór nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji oraz bieżącą korespondencją Towarzystwa.
- Sporządza protokóły z posiedzeń Zarządu i Walnego Zebrania.
- Bierze udział w posiedzeniach Zarządu.
- Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.
Rozdział VII
Skarbnik Towarzystwa
§11
- Sprawuje nadzór nad prawidłową gospodarką finansową Towarzystwa:
- zbiera składki członkowskie,
- podpisuje dokumentację finansową oraz umowy wraz z innymi osobami upoważnionymi do składania podpisów,
- przygotowuje sprawozdania dotyczące finansów Towarzystwa,
- sporządza rachunek wyników oraz bilans roczny,
- prowadzi dokumentację sprawozdawczą z Urzędami Skarbowymi.
- Bierze udział w posiedzeniach Zarządu.
- Wykonuje inne zadania powierzone przez Prezesa.
Rozdział VIII
Członkowie Zarządu
§12
Do Członków Zarządu należy:
- Udział w posiedzeniach Zarządu.
- Realizacja zadań wynikających z uchwał, rozporządzeń Zarządu i Walnego Zebrania.
- Inicjowanie i wspieranie działalności Towarzystwa.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Prezesa.
Rozdział IX
Zasady podpisywania pism i dokumentów
§13
- Dokumenty dotyczące zobowiązań finansowych podpisują: Prezes i Skarbnik
- Pozostałe pisma podpisuje Prezes lub Wiceprezes.
Rozdział X
Zasady gospodarki finansami Towarzystwa
§14
- Zarząd zobowiązany jest do prowadzenia dokładnej i przejrzystej księgowości zgodnej z Ustawą dotyczącą organizacji pozarządowych.
- Za gospodarkę finansową Towarzystwa odpowiada Zarząd.
- Dokumentacja finansowa Towarzystwa powinna znajdować się w biurze PTGO.
- Za dokumentację finansową Towarzystwa odpowiada bezpośrednio Skarbnik.
Rozdział XI
Przepisy końcowe
§15
Wszyscy członkowie Zarządu pełnią funkcje honorowo, bez pobierania żadnych wynagrodzeń.