Kampania „W KOBIECYM INTERESIE”
– patronat Polskiego Towarzystwa Ginekologii Onkologicznej
Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej już po raz drugi objęło patronatem merytorycznym kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem „W kobiecym interesie”.
Celem kampanii jest zachęcenie kobiet do regularnych wizyt u ginekologa i edukacja nt. sposobów pokonywania społecznych i psychologicznych barier w odbywaniu regularnych kontroli zdrowotnych. Inicjatorem i organizatorem kampanii jest Gedeon Richter Polska, którego misją jest troska o zdrowie kobiet.
Tegoroczna edycja kampanii przebiega pod hasłem „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie”. W lipcu i sierpniu 2020 r. specjalny mobilny gabinet ginekologiczny odwiedzi 10 miejscowości zlokalizowanych w województwach małopolskim, śląskim i świętokrzyskim, gdzie w weekendy przeprowadzane będą bezpłatne konsultacje lekarzy ginekologów oraz badanie USG i cytologia wraz z testem HPV.
Dlaczego warto robić badania profilaktyczne radzi prof. dr hab. n. med. Jan Kotarski, lekarz ginekolog i Prezes Polskiego Towarzystwa Ginekologii Onkologicznej:
Profilaktyka ginekologiczna jest kluczową kwestią w dbaniu o zdrowie kobiet. Regularne badania są niezbędne m.in. dlatego, iż pomagają zapobiegać chorobom i nowotworom. Dlatego apeluję do wszystkich Polek – chodźcie do ginekologa jak jesteście zdrowe! Nie można przecież chorować z powodu wstydu przed pójściem do gabinetu. Pamiętajcie proszę, że prawdziwym „cichym zabójcą” kobiet jest wirus HPV, który przyczynia się do rozwoju nowotworu szyjki macicy. Objawów zakażenia wirusem HPV nie widać, dlatego cała nadzieja w walce z tym wirusem leży w profilaktyce – warto i należy zrobić test na HPV.
Mapa miejsc, które odwiedzi mobilny gabinet ginekologiczny podczas akcji „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie” oraz kalendarium badań są dostępne pod linkiem: www.wkobiecyminteresie.pl